✿ JOM JENGUK-JENGUK @ ADVERTISEMENT ✿

Wednesday 13 February 2013

Ujian dan Hikmah..



Ujian tidak akn berhenti selagi roh msih di jasad.. Beruntunglah mereka yg diberi ujian ksusahan dripada ujian kesenangan duniawi..setiap ujian ada hikmahnya..ak sdar diri semakin lalai dngn duniawi.. Allah timpakanku dngn musibah agar ak sedar kelalaian diri..berfikiran baiklah..ak dtkdirkan ditimpa kmlangan,mungkin kerana mahukn ku lbih mndekatkan diri kpada Nya..mahu kn ku melihat pngorbanan ibu bapa ku..agr aku lebih mnghargainya..mngkin jga,meminimakn pergerakanku agr ak lebih fokus dlm pljranku..BERSANGKA BAIKLAH.. :') ampunkan aku.. T_T


Allah tidak menguji hambaNya diluar kemampuan mereka..pinta ku agar Kau berilah ak kekuatan agar sntiasa redha dan kuat mnempuh ujianMu :') berikanlah ak istiqamah dlm setiap perkara yg kulakukan untukMu..Engkau kelilingilah diriku dngn org2 yg mampu membawa ku ke JannahMu.. :') sesungguhnya aku mkin LALAI..

Bantulah ak mencapai redhaMu dan istiqamah dlm perjlnan hidupku.. :')



"Maka tetaplah (istiqamahlah) kamu pada jalan yang benar, sebagaimana diperintahkan kepadamu dan (juga) orang yang telah taubat beserta kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Dia Maha Melihat apa yang kamu kerjakan" 
(Surah Hud ayat 11)

engkau peliharalah hatiku daripada bisikan2 yg mampu mnyesatkanku :') buangkanlah penyakit2 hati yg ada padaku..dan tetapkanlah langkahku ke jalan yg Engkau redhai :')


"Dan ketika syaitan mencantikkan bagi mereka perbuatan mereka, dan dia berkata, 'Tidak ada seorang manusia pun yang dapat mengalahkan kamu pada hari ini, dan sesungguhnya aku adalah pelindungmu." 
(Surah Al-Anfaal ayat 48)

~kepada sahabat : bantulah aku,nsihatilah aku..agar tdak lgi lalai~ 

No comments:

Post a Comment

♥--> bla..bla..bla...hee ^_^ -- ♪♯♫♫♪♥