✿ JOM JENGUK-JENGUK @ ADVERTISEMENT ✿

Friday 1 February 2013

bohongkah??

kenali dan ketahui lah, tanda2 seseorang itu sedang berbohong...
p/s : hanya tanda2 semesti nya tepat..boleh jadi dah memang style diorang cmtu..hee~ n untuk yang jarang menipu mybe..bgi mereka yg memang da terbiase berbohong maybe xleyh ikut sngt tanda2 ni :D ngee~

1. menyentuh hidung
  • secara saintifik, tisu2 erektil pada hidung akan dipenuhi darah mnyebabkan ia membesar ketika berbohong..hal ini akan menyebabkan seseorang automatik menyentuh hidung yg tidak gatal untuk menyembunyikan sesuatu.
2. menutup mulut
  • ia merupAkan 1 tindak balas automatik yg lahir dari psikologi..kemungkinan sejak kecil tidak diajar untuk berbohong, dan apabila cube untuk mengeluarkan kata2 dusta, tangan cube untuk mnghalang nya.. :)
3. gagap
  • seseorang yg kebiasaannya bercakap lancar tiba2 menjadi gagap merupakan petunjuk bahawa die sedang mengalami tekanan emosi. mereka mungkin sedang bersedih,pilu, marah dan sebgainya..dan mungkin juga BERBOHONG.
4. pergerakan mata.
  • org yg berbohong kebiasaannya cuba myakinkan mangsa dngan mmndang tepat ke mata mangsa..perhatikan kerdipan mata..jika kurang atau terlalu kerap tidak seperti kebiasaannya mungkin dia sedang berbohong.
5. lengah memberi jawapan
  • org yg berbohong memerlukan masa untuk berfikir jawapan bgi mereka cerita.. justeru, berfiir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebgainya mungkin merupakan tanda2 mereka sedang berbohong.
6. resah
  • apabila seseorang yg sedang dlam keadaan tenang tibe2 resah apabila diajukan sesuatu soklan, berkemungkinan juga ia sedang berbohong..

No comments:

Post a Comment

♥--> bla..bla..bla...hee ^_^ -- ♪♯♫♫♪♥