✿ JOM JENGUK-JENGUK @ ADVERTISEMENT ✿

Monday 26 September 2016

CARA MEMBUAT RESUME YANG BAIK

♥. .✿ .mira berkata .✿ . .♥


ISI KANDUNGAN RESUME /CV yang wajib ada!!


  1.  Gambar - gambar haruslah menarik perhatian tetapi masih kelihatan professional dan kemas.
  2.  Personal Details - Nyatakan nama penuh, no telefon, official email address dan juga alamat rumah. Kebiasaannya lebih dekat alamat yang dinyatakan lebih tinggi peluang. Tetapi tetap bergantung kepada company yg telibat :)
  3. Educational Background - Nyatakan kelulusan yg tertinggi sehingga SPM sahaja minimum. Boleh nyatakan CGPA, related subject dan highlight kan course yang anda ambil
  4.  Working Experience - Jika anda seorang fresh graduate yang tidak mempunyai pengalaman bekerja, jangan bimbang!! Masukkan pengalaman latihan industri anda, dan jika ada masukkan juga description untuk Final Year Project anda :)
  5.  Skills - Skills sangat penting dan amat diambil perhatian. Skills termasuklah language, software atau sebarang management skill seperti event planning, budget preparing dan sebagai nya.
  6. Leadership, activities & honors - mungkin juga perlu untuk menunjukkan anda seorang yang aktif, boleh diberi kepercayaan dan mampu bergerak dalam kumpulan.
  7.  Reference - Reference adalah orang yg boleh majikan hubungi untuk mengesahkan maklumat yang anda berikan adalah benar. Kebiasaannya, fresh graduate boleh mengisi nama internship supervisor dan juga penasihat akademik di universiti. Details yang diperlukan ialah nama, jawatan, no telefon dan juga alamat email.
Perlu diingatkan, kebiasaannya, resume yang baik hanyalah meggunakan 1 page sahaja dan maximum adalah 2 page. 

Bagi mereka yang tidak yakin, atau tidak mempunyai masa yang lapang untuk mengedit resume anda, kami ada menyediakan perkhidmatan membuat resume dengan harga yang sangat rendah! :)

PERKHIDMATAN MEMBUAT RESUME / CV


Untuk maklumat lanjut, korang boleh whatsap number yang tertera atau pun bole isi form ini " Customer Details " untuk kami terus proceed dengan resume editing.

Anda tidak perlu membuat advance payment, hanya apabila pihak kami memaklumkan RESUME anda telah siap dan anda berpuas hati dengan design yg digunakan, bayaran hendaklah dibuat sebelum kami menyerahkan soft copy kepada anda.

Dan jika anda masih tidak mempunyai email rasmi untuk memohon pekerjaan, kami juga menyediakan perkhidmatan tersebut secara free of charge.


No comments:

Post a Comment

♥--> bla..bla..bla...hee ^_^ -- ♪♯♫♫♪♥