✿ JOM JENGUK-JENGUK @ ADVERTISEMENT ✿

Saturday 27 July 2013

Menangis..kuatkah?



♥. .✿ .mira berkata .✿ . .♥


Saya tidak suka menghakimi.
Namun ketika saya tersakiti,
saya terbiasa berlaku sesuai keadaan hati.
Maaf ya, saya masih manusia biasa.
Tapi saya rasa kamu pun belajar;
sakit membuat kita kuat dengan sendirinya.
Menjadi kuat adalah pilihan baik untuk mencintai diri sendiri.
Karena dengan menjadi kuat,
saya memantaskan diri saya untuk menyambut masa depan yang lebih baik.
Menyerah pada sakit hanya melemahkan diri.
(Tangerang, 3 April 2013)
by - Tia Setiawati Priatna


Terbaca 1 post do FB :

Mengapa WANITA sering menangis?


Jawab Tuhan : Kerana WANITA itu unik
Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya,
KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan pribadinya utk terus berjuang saat yg lain
menyerah,
KU beri dia naluri utk ttp menyayangi, walau dikhianati oleh
teman, walau disakiti oleh org yg disayangi
WANITA makhluk kuat
Tapi jika suatu saat dia menangis itu krn KU beri air mata utk
membasuh luka batin & memberi kekuatan baru
WANITA sangatlah istimewa
Kirimkan pd wanita yg kamu sayangi...
Kirimkan juga pd lelaki agar mereka menghargai wanita dan
agar tau bahwa wanita.....
ciptaan Tuhan yg istimewa..



Sungguh menangis mampu melegakan hati..
kadang2 kite sndiri xtau knpe tbe2 rase sebak n sebagainya...

Tibe2 je mata berair..bile difikirkan balik..sungguh xmasuk akal..tpi tula realiti nya :D haha..Ada org yg nmpk kuat hanya luaran..hakikat sbnr, bile bersendirian,mulalah..

Kita biasanya akan temui diri kita yang sebenar, saat kita sendiri. 
Kerana saat sendiri itulah kita hakikatnya `bebas`. Bebas untuk jadi diri sendiri.  Bukan lakonan untuk diterima orang sekeliling. 
Maka, andai ingin  mengenal  diri, ingatlah siapa kita saat bersendiri. 
Kerana saat itulah hakikat diri kita yang sebenar,  dihadapan Tuhan. Bukan manusia...just remember 1 thing --> !KLIK! and In Sha Allah you will be okay :)


No comments:

Post a Comment

♥--> bla..bla..bla...hee ^_^ -- ♪♯♫♫♪♥